Συζήτηση για την ημερίδα του τμήματος Ιστορία και Αρχαιολογίας (27.11.2010)
Μπορείτε να αφήσετε τα σχόλιά σας και τις απόψεις σας σχετικά με την πρόσφατη ημερίδα του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας με θέμα: "Η μνήμη της κοινότητας και η διαχείρισή της".
(Υ.Γ. Για να μπορείτε να κάνετε σχόλια πρέπει να γίνετε μέλη)
Εξαιρετική η ημερίδα «Ιχνηλάτη», πράγματι. Πολύ ενδιαφέρουσες οι εισηγήσεις όλων σχεδόν των ομιλητών, καθώς και αποκαλυπτικές οι διαστάσεις των κοινοτήτων της μνήμης... Απολαυστικό τόσο που λίγο έλειψε να οδηγηθούμε σε διημερίδα!
Πιστεύω ότι οι προσεγγίσεις των αρχαιολόγων και των ιστορικών ήταν πολύ διαφορετικές. Χωρίς να θέλω να πω ότι οι πρώτοι έκαναν ανιαρές ανακοινώσεις, δικαίως οι ιστορικοί άναψαν το ενδιαφέρον της συζήτησης, και με τις τολμηρές τοποθετήσεις τους και με το χιούμορ. Συμφωνώ ειδικά με τον Ιχνηλάτη ότι οι ατάκες των συνομιλητών ήταν πραγματικά πολύ έξυπνες! Και αυτό έκανε πιο ζωντανή τη συζήτηση, παρά την προχωρημένη απογευματινή ώρα. (Ταπεινή παράκληση: στην επόμενη ημερίδα μας να έχουμε έναν πιο αξιοπρεπή μπουφέ!)
Chris η αλήθεια είναι πως ιδιαίτερα οι τελευταίες εισηγήσεις κέρδισαν τις εντυπώσεις λόγω περιεχομένου, εισηγητών, προέδρου, και συζητήσεων. Απλά ήταν απολαυστικές... Πρόσθεσε σε όλα αυτά και την εισήγηση για την πόλη του Μεσολλογίου και νομίζω ότι συμπληρώνεις ένα πολύ όμορφο παζλ.. Δεν συμφωνείς;;
Foufa είχαμε πνευματική τροφή... Άλλωστε το "Προδόρπιον" τι θα κάνει; Νομίζω κάναμε αρκετή κατανάλωση.. Όσο για για τους αρχαιολόγους νομίζω το αστέρι τους ήταν ο Ιστορικός της τέχνης της ημερίδας, η εισήγησή του ήταν πολύ καλή και ενδιαφέρουσα.
Ναι νομίζω κι εγώ ότι ο ιστορικός της τέχνης ήταν κατατοπιστικός και ευχάριστος. Τώρα για την πνευματική τροφή, θα πω ότι ήταν εξαιρετική' αλλά όπως λέει και λαός, "νηστικό αρκούδι δε χορεύει!"
Φάνηκε νομίζω ότι η έννοια της μνήμης σε μια κοινότητα, η λειτουργία και η διαχείρησή της δεν είχε για όλους το ίδιο περιεχόμενο ή τουλάχιστον δεν προσεγγίστηκε με τον ίδιο στόχο και τα ίδια εργαλεία από διαφορετικούς ομιλητές. Πόσο διαφορετικές ήταν ας πούμε οι τοποθετήσεις του Λιάκου και της Λαμπροπούλου, απ' αύτο που έδειξε να εννοεί ως μνήμη ο Μπιργάλιας με την παρατήρησή του ή γενικά των ιστορικών της Αρχαίας Ιστορίας! Πόσω μάλλον δε η διαφορά στην οπτική γωνία μεταξύ αρχαιολόγων και ιστορικών. Εξού και μια περισσότερο θα 'λεγα συμβατική και ιστορικά μετρίσιμη θέαση του θέματος απ' τους αρχαιολόγους αντί της θεωρητικής, εν μέρει πρωτοπόρας, αλλά επί της ουσίας ανιχνευτικής των ιστορικών.
Πιστεύω ότι όσοι έμειναν μέχρι το τέλος αποζημιώθηκαν και με το παραπάνω. Οι στιχομυθίες μεταξύ των ομιλητών και οι εισηγήσεις ήταν απολαυστικές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική η ημερίδα «Ιχνηλάτη», πράγματι. Πολύ ενδιαφέρουσες οι εισηγήσεις όλων σχεδόν των ομιλητών, καθώς και αποκαλυπτικές οι διαστάσεις των κοινοτήτων της μνήμης... Απολαυστικό τόσο που λίγο έλειψε να οδηγηθούμε σε διημερίδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιστεύω ότι οι προσεγγίσεις των αρχαιολόγων και των ιστορικών ήταν πολύ διαφορετικές. Χωρίς να θέλω να πω ότι οι πρώτοι έκαναν ανιαρές ανακοινώσεις, δικαίως οι ιστορικοί άναψαν το ενδιαφέρον της συζήτησης, και με τις τολμηρές τοποθετήσεις τους και με το χιούμορ. Συμφωνώ ειδικά με τον Ιχνηλάτη ότι οι ατάκες των συνομιλητών ήταν πραγματικά πολύ έξυπνες! Και αυτό έκανε πιο ζωντανή τη συζήτηση, παρά την προχωρημένη απογευματινή ώρα. (Ταπεινή παράκληση: στην επόμενη ημερίδα μας να έχουμε έναν πιο αξιοπρεπή μπουφέ!)
ΑπάντησηΔιαγραφήChris η αλήθεια είναι πως ιδιαίτερα οι τελευταίες εισηγήσεις κέρδισαν τις εντυπώσεις λόγω περιεχομένου, εισηγητών, προέδρου, και συζητήσεων. Απλά ήταν απολαυστικές...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσθεσε σε όλα αυτά και την εισήγηση για την πόλη του Μεσολλογίου και νομίζω ότι συμπληρώνεις ένα πολύ όμορφο παζλ.. Δεν συμφωνείς;;
Foufa είχαμε πνευματική τροφή... Άλλωστε το "Προδόρπιον" τι θα κάνει; Νομίζω κάναμε αρκετή κατανάλωση..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για για τους αρχαιολόγους νομίζω το αστέρι τους ήταν ο Ιστορικός της τέχνης της ημερίδας, η εισήγησή του ήταν πολύ καλή και ενδιαφέρουσα.
Ναι νομίζω κι εγώ ότι ο ιστορικός της τέχνης ήταν κατατοπιστικός και ευχάριστος. Τώρα για την πνευματική τροφή, θα πω ότι ήταν εξαιρετική' αλλά όπως λέει και λαός, "νηστικό αρκούδι δε χορεύει!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσυπογράφω...
ΑπάντησηΔιαγραφή-ζητώ συγγνώμη για το συντακτικό λάθος: αντί "όπως λέει και ο λαός" γράφω "όπως λέει και λαός". Θα με συνηθίσετε! -
ΑπάντησηΔιαγραφήΦάνηκε νομίζω ότι η έννοια της μνήμης σε μια κοινότητα, η λειτουργία και η διαχείρησή της δεν είχε για όλους το ίδιο περιεχόμενο ή τουλάχιστον δεν προσεγγίστηκε με τον ίδιο στόχο και τα ίδια εργαλεία από διαφορετικούς ομιλητές. Πόσο διαφορετικές ήταν ας πούμε οι τοποθετήσεις του Λιάκου και της Λαμπροπούλου, απ' αύτο που έδειξε να εννοεί ως μνήμη ο Μπιργάλιας με την παρατήρησή του ή γενικά των ιστορικών της Αρχαίας Ιστορίας! Πόσω μάλλον δε η διαφορά στην οπτική γωνία μεταξύ αρχαιολόγων και ιστορικών. Εξού και μια περισσότερο θα 'λεγα συμβατική και ιστορικά μετρίσιμη θέαση του θέματος απ' τους αρχαιολόγους αντί της θεωρητικής, εν μέρει πρωτοπόρας, αλλά επί της ουσίας ανιχνευτικής των ιστορικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήChris θα συμφωνήσω απόλυτα...
ΑπάντησηΔιαγραφή